søndag den 25. november 2018

Hundehvalpe, indkøb i Tyskland og mad ved Skovgrillen

I går var en fantastisk dag. Den startede med, at vi havde en aftale hos Susanne og Leif i Højer. Det er godt nok længe siden jeg har været så spændt.

Som jeg fortalte i indlægget her er vi på venteliste til en lille golden-hvalp hos en god opdrætter. Det var meningen, at hundemor skulle have været parret i oktober, men som det ser ud lige nu, får hun tidligst hvalpe midt i marts. Selvom vi godt ved, at det kan kræve en vis portion tålmodighed, når man venter på en god og sund hvalp, er det dælme længe at vente, når vi nu endelig har besluttet os for at få hund igen.

I sidste weekend var vi på familietur til Julemarked i Gram. Her mødte jeg en af mine tidligere kolleger, som jeg gennem årene har fået rigtig mange gode hundesnakke med. Hun kunne fortælle, at hendes venindes hund havde fået hvalpe dagen før, efter nogle fantastiske forældre. Jeg kontaktede Susanne, og aftalen blev, at vi skulle komme på besøg i går.

Her er hvalpene knapt et døgn gamle (en af de 7 hvalpe har lagt sig et andet sted)

Som sagt var B. og jeg meget spændte; for det første kendte vi ikke de to, i øvrigt mega søde mennesker i forvejen, og for det andet skulle vi møde vores lille nye guldklump for første gang.

Hvalpene 8 døgn gamle

Her er de så, de 7 små hvalpe - 3 tæver og 4 hanner. Aaarrmen altså, når man er så tosset med hunde, som vi er, er man jo totalt solgt, når man ser de 7 små hjælpeløse væsener, som ikke en gang kunne åbne øjnene endnu. Der blev nusset, snakket og drukket kaffe i et par timer, og selvom det var svært at løsrive sig, skulle vi jo allesammen videre i dagens tekst. Vi ved ikke endnu hvilken hvalp der bliver vores, men når vi besøger dem igen om et par uger, begynder vi at pejle os ind på, hvilken en der passer bedst sammen med os.

Behøver jeg sige, at VI GLÆDER OS!

Når vi nu alligevel var så tæt på grænsen, kunne vi jo lige så godt smutte over til Süderlügum og få købt lidt forskelligt til Jul. Nu er de fleste drikkevarer købt, vi mangler bare noget Bailey's til Bailey-kuglerne, og så skal julevinen prøvesmages.

Ingen behøver at gå sultne fra bordet med de portioner

På vejen hjem blev den værste sult stillet ved Skovgrillen i Ribe, og med de kæmpe portioner var det en smal sag at springe aftensmaden over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar